Monthly Archives: April 2011

Για το (αυτο)ξεπέρασμα του μηδενισμού – Πολύκαρπος Γεωργιάδης

Από athens.indymedia.org

Όχι πως θέλω να φανώ αγνώμων απέναντι σε αυτή την αρρώστια. Υποστηρίζοντας σε αυτό το κείμενο πως ο μηδενισμός βλάπτει, επιθυμώ εξίσου να πω ότι είναι και απαραίτητος -στον επαναστάτη. Άλλοι μπορούν να επιβιώσουν μια χαρά χωρίς τον μηδενισμό: ο επαναστάτης όμως δεν είναι ελεύθερος να παραμερίσει τον μηδενισμό. Πρέπει να είναι η κακή συνείδηση της εποχής του -γι’ αυτό πρέπει να τη γνωρίζει όσο γίνεται καλύτερα. Ποιος είναι καλύτερος οδηγός για το λαβύρινθο της μοντέρνας ψυχής από τον μηδενισμό, πού θα βρίσκαμε πιο εύγλωττο ψυχολόγο από τον μηδενισμό; Μέσω του μηδενισμού η νεωτερικότητα μιλά την πιο μύχια γλώσσα της: δεν κρύβει ούτε τα καλά, ούτε τα κακά της, έχει απαλλαγεί από όλες τις ντροπές της. Και ανάποδα: κανείς με ακρίβεια την αξία τον μοντέρνου όταν έχει ξεκαθαρίσει μέσα τον τα καλά και τα κακά τον μηδενισμού. Το καταλαβαίνω απολύτως να λέει ένας μουσικός σήμερα “μισώ τον μηδενισμό, αλλά δεν αντέχω πια καμιά άλλη μουσική”. Θα καταλάβαινα όμως κι έναν επαναστάτη που θα υποστήριζε: «Ο μηδενισμός ανακεφαλαιώνει τη νεωτερικότητα. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος, πρέπει πρώτα να γίνουμε μηδενιστές…»

Continue reading

Κείμενο από εκδήλωση-συζήτηση: ΔΝΤ! Και τώρα τι;

KEIMENO-ΕΙΣΗΓΗΣΗ για την εκδήλωση-συζήτηση «ΔΝΤ! Και τώρα τι;»
16-4-2011

Χωρίς αμφιβολία η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια βρίσκεται στην πιο δύσκολη οικονομική κατάσταση των τελευταίων δεκαετιών. Η γενικότερη οικονομική κρίση που υπάρχει στις χώρες του δυτικού κόσμου, οι δομικές αδυναμίες του συστήματος, τα σκάνδαλα, οι κερδοσκόποι των spreads και τέλος η υποτέλεια στο ΔΝΤ και την ΕΕ, που είναι και η χαριστική βολή, κάνουν το μέλλον να φαντάζει εφιαλτικό. Το βιοτικό επίπεδο συνεχώς υποβαθμίζεται, με την ακρίβεια στα προϊόντα πρώτης ανάγκης, τις περικοπές των δαπανών για την παιδεία και την υγεία (συγχωνεύσεις σχολείων και νοσοκομείων), αύξηση της φορολογίας στα καύσιμα (πετρέλαιο θέρμανσης και βενζίνης), αύξηση του ΦΠΑ, αύξηση διοδίων και τιμών στις αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες.

Οι συνταξιούχοι και οι μισθωτοί ήταν από τους πρώτους που μπήκαν στο στόχαστρο, αρχικά με περικοπές μέρους των μισθών και συντάξεων και στη συνέχεια με την κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας. Παράλληλα με αυτά υπάρχει και το συνεχές κλείσιμο μικρών επιχειρήσεων που δεν μπορούν να αντέξουν στις δύσκολες οικονομικές συνθήκες. Η ανεργία συνεχώς αυξάνεται και δίπλα στην υποβάθμιση της εργατικής τάξης, υπάρχει και η διάλυση της μεσαίας, η προλεταριοποίηση της μεσαίας – μικροαστικής τάξης. Το κεϋνσιανό μοντέλο και το κράτος πρόνοιας αντικαθίσταται με έναν άγριο καπιταλισμό και με ένα κράτος χωροφύλακα. Π.χ. Πόσο τυχαία είναι η δωρεά 200.00 ευρώ από τον μεγαλό-εφοπλιστή Νίκο Πατέρα για την επισκευή των μοτοσικλετών ΔΙΑΣ και ΔΕΛΤΑ, τον Μάρτιο;

Ένα νέο δεδομένο είναι οι μετανάστες και οι πρόσφυγες. Το καθεστώς τούς εμπαίζει ανάμεσα στο καθεστώς, νομιμοποίηση, ημι-νομιμοποίησης και παρανομίας. Κάνουν τις πιο δύσκολες εργασίες και συνήθως παίρνουν τις χαμηλότερες αποδοχές. Παράλληλα, προκειμένου να διασπαστεί η ενότητα της εργατικής τάξης και των χαμηλών οικονομικών στρωμάτων, παρουσιάζονται ως υπεύθυνοι για την ανεργία και ως παράγοντας μόλυνσης της καθαρότητας, της κατά φαντασία φυλετικά καθαρής ελληνικής φυλής. Το επόμενο βήμα των εθνικιστών, δεν μπορεί να είναι άλλο, από το να σπάνε τις απεργίες και να τραμπουκίζουν διαδηλωτές. Άλλωστε η θεωρία του εθνικισμού, υποστηρίζει το συνεργατικό / συντεχνιακό κράτος ή με άλλα λόγια την υποταγή των εργαζόμενων στα μεγάλα αφεντικά – ιδιοκτήτες και το ολοκληρωτικό κράτος ως διαμεσολαβητή. Στον μεσοπόλεμο η τότε πλουτοκρατία κατέφυγε στις φασιστικές ορδές για να ανακόψει τα εργατικά κινήματα. Ο ρατσισμός και ο εθνικισμός, εξυπηρετεί τα συμφέροντα της πλουτοκρατίας. 

Ο καθεστωτικός συνδικαλισμός είναι ανεπαρκής στο να δώσει απαντήσεις δράσης και οργάνωσης στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται. Οι καρεκλοκένταυροι εργατοπατέρες περιορίζουν την δράση σε συμφωνημένες απεργίες και φραστικές διαμαρτυρίες. Το ΠΑΜΕ είναι πιο δυναμικό μεν, αλλά είναι δεμένο στο «άρμα» του ΚΚΕ, που πέρα από την εξυπηρέτηση των κομματικών μικροσυμφερόντων έχει υπογράψει τον ιστορικό συμβιβασμό με το αστικό καθεστώς. Συμφωνία την οποία τηρεί με παροιμιώδη συνέπεια. Κοινή συνιστώσα ΓΣΕΕ/ΑΔΕΔΥ και ΠΑΜΕ είναι η οριοθέτηση των αγώνων στα πλαίσια της νομιμότητας και η στρατηγική προσανατολισμένη στα κομματικά συμφέροντα.  

Σε αντίθεση με τον έντονο ταξικό πόλεμο από το 1974 έως τα μέσα τις δεκαετίας του ΄80, ακολούθησε μία κατάσταση ύφεσης του εργατικού κινήματος. Η διάσπαση και η αφομοίωση των συνδικάτων από το ΠΑΣΟΚ, το βόλεμα στον δημόσιο τομέα, η πλασματική οικονομία ευμάρεια – φούσκα ανάπτυξης, η μετακίνηση βιοτεχνιών και εργοστασίων σε άλλες χώρες με φθηνότερα μεροκάματα και η μικρο-αστικοποίηση αποτέλεσαν βασικά χαρακτηριστικά. Σήμερα, μπροστά στην φτωχο-ποίηση όλο και μεγαλύτερων κοινωνικών στρωμάτων και την κρίση του κεφαλαίου, ανοίγει ξανά ο ασκός τους ταξικού πολέμου και η επαναστατική προοπτική.

Τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα έχει αρχίσει να αναπτύσσεται ο αυτόνομος συνδικαλισμός. Σωματεία βάσης που λειτουργούν αμεσο-δημοκρατικά και έχουν ως στόχευση αυτόν καθ’ αυτόν τον εργατικό αγώνα και όχι μικρο-κομματικά συμφέροντα. Πολλά από αυτά έχουν αναπτύξει μία αξιόλογη δράση, η οποία επεκτείνεται και σε άρθρωση ενός πιο συνολικού πολιτικού λόγου. Λόγος που δεν περιορίζεται μόνο στα συντεχνιακά ζητήματα αλλά στις γενικότερες συνθήκες που βιώνουμε, όπως και στις προοπτικές χειραφέτησης. Επίσης έχουν γίνει και εργατικοί αγώνες έξω από τον καθεστωτικό συνδικαλισμό (Banquet, BarΘelonika). Παράλληλα υπάρχουν και επιχειρήσεις που λειτουργούν ως κολεκτίβες. Όλα αυτά ξεκομμένα δεν έχουν να προσφέρουν κάτι ιδιαίτερο, όμως όλα μαζί αποτελούν μια πρώτη βάση για το τι μπορεί να δημιουργηθεί στο μέλλον.  

Στην πόλη της Καβάλας, αν και με μετριοπαθή χαρακτηριστικά έχουν αρχίσει να εμφανίζονται τα πρώτα δείγματα της ταξικής πάλης. Οι αγώνες των απολυμένων στο Δελφίνι και στα Bodyline, η πορεία ενάντια στην ανεργία, η απεργία πείνας άνεργου ζευγαριού καβαλιωτών, οι απεργίες –πορείες (που σε μία από αυτές υπήρξε και η προκλητική βιντεοσκόπηση μέσα από το αστυνομικό τμήμα, για την οποία βγήκε υπουργικό πόρισμα ότι δεν έγινε παρότι υπάρχει φωτογραφικό υλικό που αποδεικνύει την αστυνομική αυθαιρεσία!!!), η αντιρατσιστική πορεία και οι κινήσεις αλληλεγγύης στους απεργούς πείνας μετανάστες – εργαζόμενους της Υπατίας – Νομικής.

Μία συνειδητή επαναστατική στρατηγική δεν μπορεί να είναι προσανατολισμένη μόνο σε ένα κίνημα διαμαρτυρίας, ειρηνικής ή ακόμη και βίαιης, ούτε μόνο σε συντεχνιακές διεκδικήσεις ή μικρο-πολιτικές επιδιώξεις. Πολύ βαθύτερα, όχι μόνο πρέπει να αναλύει το υπάρχον σύστημα, αλλά να δημιουργεί και τις βάσεις και τις οργανωτικές δομές για την ανατροπή, την επανάσταση και το πέρασμα σε μια άλλη κοινωνία. Η οικονομία και η εργασία, αποτελούν αν όχι τις πιο σημαντικές, σίγουρα κάποιες από τις πιο σημαντικές συνιστώσες για αυτό το επαναστατικό πέρασμα.

Η καλλιέργεια επαναστατικής συνείδησης και κουλτούρας, η αυτό-οργάνωση στους χώρους εργασίας, η εργατική διεκδίκηση από αυτόνομα συνδικάτα με ταξική συνείδηση, οι άγριες απεργίες, οι απεργίες αλληλεγγύης και η γενικότερη ταξική αλληλεγγύη, οι καταλήψεις χώρων εργασίας από τους εργαζόμενους, η δημιουργία κολεκτίβων και κολεκτιβοποίηση κατειλημμένων χώρων εργασίας, αποτελούν κάποια από τα πρώτα βήματα. Τα πρώτα βήματα προς την απαλλοτρίωση όλων των οικονομικών μονάδων και την αμεσο-δημοκρατική κολεκτιβοποίηση. Τα πρώτα βήματα σε μία μετάβαση σε νέες δομές σε όλα τα φάσματα της κοινωνικής ζωής. Τα πρώτα βήματα για την διεθνή επανάσταση των νέο-πτωχων και την δημιουργία ανθρώπινων συνθηκών διαβίωσης.
 

Μαρτυρία υπεράσπισης υπέρ του Αρη Σειρηνίδη

Στις 9 του Μάρτη ξεκινά η δίκη του αγωνιστή Αρη Σειρηνίδη, διότι δήθεν πυροβόλησε (δίχως θύματα) τον Ιούλιο του 2009, στα Εξάρχεια, εναντίον μιας κλούβας των ΜΑΤ.

Σχετικά με αυτήν την υπόθεση νιώθω την υποχρέωση να καταθέσω δημόσια όσα ακολουθούν:

1. Αποτελεί υποχρέωση κάθε αριστερού διανοούμενου να υπερασπίζεται τα αστικά δικαιώματα και ελευθερίες, έστω και αν θεωρεί ότι πολλά από αυτά είναι κίβδηλα και άλλα ανεπαρκή και επιδιώκει την υπέρβασή τους, υπό την έννοια της ουσιαστικοποίησής τους, της παραπέρα ανάπτυξής τους, του εμπλουτισμού τους και με άλλα πρόσθετα δικαιώματα.

Από αυτήν τη σκοπιά οι καλύτεροι υπερασπιστές αυτών των δικαιωμάτων δεν είναι άλλοι από τους υποστηρικτές της παραπάνω υπέρβασής τους.

2. Αποτελεί ιερή υποχρέωση κάθε αριστερού διανοούμενου όταν υπάρχει σύγκρουση ανάμεσα στην αστική εξουσία, της οποίας η Δικαιοσύνη αποτελεί θεμελιακό πυλώνα στήριξης ως τμήμα του κατασταλτικού κρατικού μηχανισμού, και σε όποιον εναντιώνεται σε αυτήν, να παίρνει αταλάντευτα θέση υπέρ του δεύτερου και τούτο ασχέτως με τη συμφωνία ή όχι με την τακτική που αυτός ακολουθεί ενάντια στο κυρίαρχο σύστημα.

3. Με δεδομένη τη μακρόχρονη παράδοση των αστυνομικών σκευωριών στον τόπο μας, οι οποίες ως γνωστόν οδήγησαν ουκ ολίγες φορές αθώους ακόμη και σε θανατικές καταδίκες, με δεδομένο ότι το παρελθόν της αστυνομίας ακόμη κι αν υπήρχε η διάθεση, είναι «φυγείν αδύνατον» και λόγω της ίδιας της φύσης της και λόγω του ρόλου που καλείται να παίξει σε περίοδο δομικής κρίσεις, πάντοτε πρέπει να έχουμε κατά νου ότι το «φάντασμα της σκευωρίας» πλανάται πάνω από τέτοιες δίκες και συνεπώς το τεκμήριο της αθωότητας πρέπει να ισχύει στον κύβο.

Αυτό ισχύει κατεξοχήν στη συγκεκριμένη περίπτωση του Άρη, η οποία βρομάει σκευωρία από χιλιόμετρα, τόσο από τον τρόπο που μετατράπηκε η πρώτη ανυπόστατη περί ληστείας κατηγορία για την οποία είχε αρχικά συλληφθεί όσο και από την «ένδειξη» που υπάρχει για τη δεύτερη κατηγορία, με βάση την οποία και τελικά παραπέμπεται σε δίκη και η οποία κινδυνεύει να μετατραπεί και σε μοναδική «απόδειξη».

4. Και ερχόμαστε ακριβώς σε αυτό το μοναδικό «αποδεικτικό» στοιχείο σε βάρος του Άρη, διότι όλα τα άλλα είναι μάλλον αποδεικτικά της αθωότητάς του, που δεν είναι άλλο από το ότι, σύμφωνα με την Ασφάλεια, βρέθηκε γενετικό υλικό (DNA) και του ίδιου -αλλά όχι μόνον δικό του- σε αγνώστου προελεύσεως χειρουργική μάσκα.

Σημειώνω απλώς ότι στις πορείες έχω κι εγώ πάντα μαζί μου μια-δυο τέτοιες, μια και «τα όργανα προστασίας του πολίτη» πετούν τα χημικά με την ίδια ευκολία που οι μπουζουκόβιοι πετούν λουλούδια στα σκυλάδικα.

Ε, λοιπόν, αυτό το αποδεικτικό στοιχείο ακόμη κι αν είχε βρεθεί σε σταθερό αντικείμενο, ακόμη και αν αποδεδειγμένα η μάσκα άνηκε στον κατηγορούμενο, ακόμη κι αν υπήρχε σε αυτήν μόνον δικό του υλικό, θεωρείται πια διεθνώς, ανεπαρκής ως απόδειξη.

Δεν έχει κανείς παρά να ρίξει μια ματιά στο Διαδίκτυο, για να διαπιστώσει ότι σε όλο τον κόσμο έχουν διαπραχθεί οι πλέον κραυγαλέες δικαστικές και όχι μόνον πλάνες, όταν η μέθοδος του DNA αντιμετωπίστηκε ως «η βασίλισσα των αποδείξεων».

Και ακόμη περισσότερο, όπως ορθά υποστηρίζει η έγκριτη και κάθε άλλο παρά αναρχική γαλλική «Monde», είναι απαράδεκτο, «όταν έχει "μιλήσει" το DNA, να θεωρείται ότι ο κατηγορούμενος, ο οποίος κατά τα άλλα είναι κατά τεκμήριο αθώος, να είναι υποχρεωμένος να αποδείξει ότι υπήρξε κάποιο λάθος στη διαδικασία ταυτοποίησης, ή διασταύρωσης του γενετικού υλικού του»(i).

Η πρόεδρος του γαλλικού συνδικάτου των δικαστών Evelyne Sire-Marin δήλωνε σχετικά: «Αντί να αναζητούμε υλικές ενδείξεις που να μας επιτρέπουν να τεκμηριώσουμε ή όχι μια υπόθεση, βυθιζόμαστε στην ευκολία της διασταύρωσης φακέλων (που περιέχουν γενετικό υλικό)».

Αλλά ακόμη και ο ίδιος ο Alec Jeffreys, ο βρετανός καθηγητής γενετικής που το 1985 ανακάλυψε τη μέθοδο ταυτοποίησης μέσω DNA, την οποία κατά τη γνώμη του δεν πρέπει να διαχειρίζεται η αστυνομία, δηλώνει με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ότι αυτή «δεν μπορεί να έχει αξία "απόδειξης" κατηγορίας, αλλά πρέπει να χρησιμοποιείται μόνον ως ένδειξη»(ii).

Τέλος, ακόμη και η ίδια η Interpol, διά στόματος του εισηγητή της στο 1ο Διεθνές Συνέδριο Χρηστών του DNA, κάνει λόγο για «ανάγκη όλοι οι παράγοντες να αντιμετωπίζουν με επιφύλαξη τα στοιχεία (τα σχετικά με το DNA) που η αστυνομία μπορεί να εκμεταλλευτεί»(iii).

Με αυτά τα δεδομένα, για μένα τουλάχιστον, αυτό που μένει να απαντηθεί δεν είναι η αθωότητα ή μη του Αρη Σειρηνίδη, αλλά το πώς θα τιμωρηθούν παραδειγματικά όσοι αδίκως τον βασανίζουν μόνο και μόνο γιατί επιμένει να είναι κοινωνικός αγωνιστής.

Γιώργος Ρούσης

(i) Le «Monde» 23/12/2003

(ii) Jean-Marc Manach, «Les limites des fichiers genetiques de la police», in http://felina και «La preuve par l'ADN a l'epreuve des experts», in http://interenetactu.net

(iii) 1ST International DNA User' s Conference: http://www.interpol.int/public/ Fprensic

Οργάνωση Επαναστατικός Αγώνας, Θέσεις και προβληματισμοί.

Οργάνωση Επαναστατικός Αγώνας, Θέσεις και προβληματισμοί.

Το παρακάτω κείμενο είναι η απομαγνητοφώνηση της τηλεφωνικής παρέμβαση του Νίκου Μαζιώτη μέλους του Επαναστατικού Αγώνα στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε από την Ανοικτή Συνέλευση Αλληλεγγύης στους φυλακισμένους και τους διωκόμενους αγωνιστές – Ηρακλείου Κρήτης – tameioheraklio.espivblogs.net, στις 26 Φλεβάρη 2011.

Continue reading