Monthly Archives: December 2012

Προβολή-Συζήτηση “Ανοιχτά μικρόφωνα” του Ν. Σκαρέντζου

Εν μέσω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, το χιπ χοπ είναι από τα λίγα μουσικά κινήματα που ανθίζουν στη Ελλάδα. Ενας διαρκώς αυξανόμενος αριθμός ταλαντούχων νέων ολοένα και καταπιάνεται με σύγχρονα πολιτικά και κοινωνικά θέματα, μέσα από δυνατές και καυστικές ρίμες – κριτικάρουν έτσι τις εδραιωμένες νόρμες, την μεταμφιεσμένη καταπίεση και τα απανταχού κακώς κείμενα. Η επιρροή του χιπ χοπ στην ελληνική κοινωνία και η ευρεία αποδοχή του στη νέα γενιά είναι πλέον φανερή και ανατροφοδοτεί την έμπνευση, τον αυτοσαρκασμό και το ταλέντο των νεαρών ράπερ. Το «Ανοιχτά Μικρόφωνα» είναι ένα ντοκιμαντέρ για αυτούς τους μουσικούς.

Mετα την ταινία θα ακολουθήσει συζήτηση με θέμα:
Κατά πόσο είναι ρεαλιστική η πολιτική αποτύπωση του Hip Hop σύμφωνα με το ντοκιμαντέρ του Νίκου Σκαρέντζου και πως βλέπουμε και οραματιζόμαστε εμείς την Ελληνική σκηνή του Hip Hop.

Προβολή-Συζήτηση “Ανοιχτά μικρόφωνα” του Ν. Σκαρέντζου

Μικροφωνική αντι-πληροφόρησης & αλληλεγγύης στη Βίλλα Αμαλίας

Σήμερα, παρασκευή 21/12, πραγματοποιήσαμε μικροφωνική αλληλεγγύης στην πλ. Καπνεργάτη για την εισβολή των μπάτσων στην κατάληψη Villa Amalias στην Αθήνα. το κείμενο που μοιράστηκε είναι το παρακάτω:

Όσο σπέρνουν φόβο, τόσο θα θερίζουν οργή

Χθες, Πέμπτη 20/12, μπάτσοι, δικαστές και διάφοροι άλλοι παρατρεχάμενοι του φασιστικού-κρατικού μηχανισμού εισέβαλαν στην κατάληψη Βίλλα Αμαλίας, που εδώ και 22 χρόνια λειτουργεί ως ελεύθερος – αυτοδιαχειριζόμενος χώρος στο κέντρο της Αθήνας. Δεν μας ενδιαφέρει να σχολιάσουμε τα γελοία προσχήματα για την εισβολή και τα «ευρήματα» της έρευνας, τα οποία αποτελούν εντέλει και ηθικά νόμιμα εργαλεία αυτοπροστασίας στην επίθεση που ο Δένδιας και οι προϊστάμενοι του έχουν εξαπολύσει ενάντια στους εργαζόμενους και την κοινωνία. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι επιτέθηκαν σε μία εναλλακτική πρόταση οργάνωσης, που στον καιρό του μνημονιακού κανιβαλισμού ενοχλεί τους δυνάστες μας αφάνταστα.

Εάν ως νομιμότητα εννοούν την βίαιη φτωχοποίηση που επιβάλλουν στο μεγαλύτερο κομμάτι του πληθυσμού, την ύπουλη προώθηση φασιστικών αντιλήψεων, τα χαράτσια, τις αυτοκτονίες απόγνωσης, τον αυταρχισμό και το μέλλον μας να είναι έρμαιο στα χέρια των τοκογλύφων αφεντάδων τους… τότε ναι! Οι κοινωνικοί-ταξικοί αγώνες και οι χώροι αυτό-οργάνωσης αποτελούν «εστίες ανομίας». Εστίες που θα ανάβουν όλο και πιο έντονα και θα διαδίδονται όλο και περισσότερο και σε άλλα κομμάτια του πληθυσμού που στην κυριολεξία στενάζει. Η επίθεση στην Βίλλα Αμαλίας δεν είναι υπόθεση που πρέπει να αφορά μόνο τους αντι-εξουσιαστές. Είναι ένα ακόμη επεισόδιο στον οικονομικό, πολιτικό και νέο-φασιστικό πόλεμο που έχουν κηρύξει ενάντια σε όλους μας.

Αλληλεγγύη στην Βίλλα Αμαλίας.
Να τους ταράξουμε στην ανομία της αλληλεγγύης, της
αυτό-οργάνωσης, της συντροφικότητας, του αγώνα και της αξιοπρέπειας.

Αυτόνομο Στέκι Καβάλας.
Κατάληψη Βύρωνος 3

Μικροφωνική αντι-πληροφόρησης & αλληλεγγύης στη Βίλλα Αμαλίας

 

 

Κύκλος Αυτομόρφωσης για το ελεύθερο λογισμικό

Κύκλος Αυτομόρφωσης

ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
Η ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΑ Κ.
Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ

Ο καπιταλισμός πάνω από όλα είναι κοινωνικές σχέσεις• κοινωνικές σχέσεις που εναντιώνονται σε καθετί ανθρώπινο, που προάγουν τον ανταγωνισμό και εμπορευματοποιούν κάθε έκφανση της κοινωνικής ζωής. Οι σχέσεις αυτές διαποτίζουν όλο μας το είναι και κάνουν την ανατροπή και τον επαναπροσδιορισμό τους φαινομενικά αδύνατα.

Αν αντιληφθούμε, λοιπόν, το γεγονός ότι οι κοινωνικές μας σχέσεις είναι αυτές πάνω στις οποίες είναι χτισμένο το καπιταλιστικό οικοδόμημα, τότε η ανατροπή τους είναι καθαρά δικό μας ζήτημα. Είναι στη διακριτική μας ευχέρεια να ξαναχτίσουμε τις κοινωνικές μας σχέσεις βάσει των συλλογικών μας αναγκών και να κάνουμε τον ατομικισμό παρελθόν.

Το κίνημα του ελεύθερου λογισμικού (Free Software Movement) κάνει στην πράξη ακριβώς αυτό. Ακολουθεί έναν τρόπο πέραν του καπιταλιστικού και ενάντιά του, για την παραγωγή του κοινωνικού πλούτου βάσει των συλλογικών αναγκών της κοινότητας που τον παράγει. Κάθε πρότζεκτ ελεύθερου λογισμικού είναι κάτι πολύ περισσότερο από κώδικας• είναι η ζωντανή κοινότητα που εξελίσσει τον κώδικα και ταυτόχρονα εξελίσσεται και η ίδια μέσα από τις διαφορετικές αυτές κοινωνικές σχέσεις που ενώνουν, αντί να διαχωρίζουν.

13/12 (21:00) ΕΚΔΗΛΩΣΗ – ΠΡΟΒΟΛΗ – ΣΥΖΗΤΗΣΗ

GNU/LINUX – ΙΣΤΟΡΙΑ, ΕΞΕΛΙΞΗ Κ. ΑΞΙΑ ΧΡΗΣΗΣ

20/12 (21:00) ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ (WORKSHOP)

ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Κ. ΧΡΗΣΗ GNU/LINUX

Κείμενο που μοιράστηκε 6 Δεκέμβρη

2008, 6 Δεκέμβρη….

Και ενώ η χώρα βρίσκεται σε κατάσταση αναβρασμού, η στυγνή δολοφονία του ανήλικου Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου από τους ειδικούς φρουρούς Κορκονέα και Σαραλιώτη πυροδοτεί μια αλυσιδωτή αντίδραση σε ολόκληρη τη χώρα.

Εκείνη την εποχή η αστυνομική βία και η καταστολή, η κλιμάκωση της ανεργίας, η εκμετάλλευση των εργαζομένων, που ήδη είχε ξεπεράσει κάθε γνωστό όριο (επίθεση στη μετανάστρια-εργάτρια Κωνσταντίνα Κούνεβα λόγω της συνδικαλιστικής της δράσης) και γενικότερα τα πρώτα σημάδια της οικονομικής-κοινωνικής κρίσης αρχίζουν να κάνουν την εμφάνισή τους. Σιγά-σιγά οι μάσκες πέφτουν και οι λεγόμενοι θεσμοί του κράτους αποκαλύπτουν το πραγματικό τους πρόσωπο (παραδικαστικό κύκλωμα, εκκλησία-Βατοπέδι, Ζαχόπουλος, Siemens).
Τότε είναι που βιώνουμε στο πετσί μας τη σταδιακή μετάβαση από το «κοινωνικό» κράτος που είχαν στήσει τα προηγούμενα χρόνια για δικό τους όφελος οι σοσιαληστρικές κυβερνήσεις προς το ποινικό-ολοκληρωτικό κράτος.

Τις πρώτες ώρες μετά την εκτέλεση του 15χρονου, το σοκ και η λύπη είχαν ως αποτέλεσμα την αυθόρμητη παρουσία κόσμου ανεξαρτήτου ηλικίας και ιδεολογίας στους δρόμους. Στην αντίπερα όχθη τα καθεστωτικά ΜΜΕ προσπαθούν απεγνωσμένα να λασπολογήσουν το θύμα και να υποβαθμίσουν-αναστείλουν την αυξανόμενη οργή παρουσιάζοντας τον κόσμο ως απλούς ταραξίες.

Γρήγορα όμως ο θυμός μετατρέπεται σε μια εξέγερση που καίει συθέμελα την ετοιμόρροπη αστική δημοκρατία. Συνελεύσεις, πορείες, συζητήσεις, επεισόδια, καταλήξεις, καταστροφές συμβόλων εξουσίας συνθέτουν ένα εύφλεκτο σκηνικό.

Δεκέμβριος 2012…

Έπειτα από τέσσερα χρόνια η οργή έχει μετατραπεί σε άκρα του τάφου σιωπή. Η αποχαύνωση και η κραιπάλη, που βίωνε τόσα χρόνια ένα μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας κλεισμένο στο χρυσό κλουβί του καταναλωτισμού και των ψεύτικων αναγκών διακόπηκε απότομα στο όνομα μιας ακόμα κρίσης του καπιταλισμού.

Ένα σκηνικό απόλυτου τρόμου καλλιεργήθηκε, στηριζόμενο στο συνεχιζόμενο φόβο και τους εκβιασμούς μιας τυχόν χρεοκοπίας και καταστροφής με άμεσο στόχο τη βίαιη φτωχοποίηση των κατώτερων κοινωνικών στρωμάτων. Η επίθεση στόχευε σε όλα τα κοινωνικά δικαιώματα που είχαν κατακτηθεί με αγώνες, υγεία-περίθαλψη, παιδεία, κατάργηση πανεπιστημιακού ασύλου, ελευθερία λόγου-πράξης, στέγαση, αξιοπρέπεια, βασικές καθημερινές ανάγκες (ρεύμα, ύδρευση), εργασιακά δικαιώματα πολτοποιήθηκαν μέσω της επιβολής έκτακτων μέτρων λόγω της «κρίσης».

Ένας λαός υποδουλώθηκε στις αχόρταγες ορέξεις των τραπεζών, του ΣΕΒ, των εφοπλιστών, των μεγαλοκαναλαρχών, των μεγαλοκατασκευαστικών εταιρειών και των λεγόμενων εκπροσώπων της αστικής μας δημοκρατίας. Η κατάλυση του κοινωνικού ιστού πραγματοποιήθηκε και το πάρτι ολοκληρώθηκε μέσα σε ένα πνεύμα απελπισίας, ανέχειας, αβεβαιότητας, ανασφάλειας και πείνας. Η λύση που παρουσιάζεται ως πολυπόθητη ανάπτυξη θα έρθει μόνο μέσα από την καταλήστευση και υποτίμηση της εργατικής δύναμης.

Το διαρκές καθεστώς έκτακτης ανάγκης «δικαιολογεί» και χρησιμοποιεί τις εθνοσωτήριες συγκυβερνήσεις, τις νεο-ναζιστικές συμμορίες, το σύγχρονο αστυνομικό-ολοκληρωτικό κράτος (νέα σώματα ασφαλείας-ομάδες ΔΙΑΣ-ΔΕΛΤΑ) που θα αντιμετωπίσουν την προοπτική μιας γενικευμένης κοινωνικής εξέγερσης. Ο κατακερματισμένος κοινωνικός ιστός βοηθά στην πειθάρχηση και εύκολα πλέον κτίζονται νέοι διαχωρισμοί εντός των κατώτερων κοινωνικών στρωμάτων στο όνομα της εθνικής ενότητας. Δεν είναι τυχαίο ότι αυτή την περίοδο εμφανίστηκαν τα δεκάδες στρατόπεδα συγκέντρωσης και τα πογκρόμ ενάντια στους μετανάστες. Ο παρανομοποιημένος εργάτης γίνεται εύκολα ο αποδιοπομπαίος τράγος από τα φασιστικά τάγματα ασφαλείας, νομιμοποιώντας τη σταδιακή εξόντωση του πλεονάζοντος εργατικού δυναμικού και στρέφοντας σε λανθασμένους στόχους την κοινωνική οργή. Οι φασίστες ξεκάθαρα ως συστημικό εργαλείο του κράτους και των αφεντικών βοηθούν την εγκατάσταση του σύγχρονου ολοκληρωτισμού ενάντια στην κοινωνική δυσαρέσκεια.
Ποια πρέπει να είναι όμως η απάντηση σε όλα αυτά;

Δε ξεχνάμε, δε συγχωρούμε, δε σκύβουμε το κεφάλι, αλλά πολεμάμε για την αξιοπρέπεια μας. Μέσα από τους κοινωνικούς αγώνες να αποτινάξουμε το φόβο και να οργανωθούμε συλλογικά, ξεπερνώντας εθνικούς-φυλετικούς διαχωρισμούς που διασπούν την ενότητά μας. Οι κοινοί αγώνες –ντόπιων και μεταναστών- θα έχουν ως εχθρό τους τραπεζίτες, τους εφοπλιστές, τους πολιτικούς, τα αφεντικά, την αστυνομία, τους φασίστες.

Αντιστεκόμαστε σε κάθε μορφή χειραγώγησης και σε ό,τι μας δυναστεύει. Με αξίες μας την αλληλεγγύη, την ισότητα και την αυτοοργάνωση, αντιπαλεύουμε. Περνάμε στην αντεπίθεση. Με αυτοδιαχειριζόμενους χώρους, απεργίες διαρκείας, αντιφασιστικές-αντιρατσιστικές δράσεις. Πάνω σε αυτές τις βάσεις θα βρούμε τους ταξικούς μας συμμάχους, για να δημιουργήσουμε κοινότητες αγώνα παντού: στους δρόμους, τους χώρους εργασίας, τα σχολεία, τις σχολές, τις γειτονιές και τα χωριά.

Η 6η Δεκέμβρη ήταν μόνο η αρχή….
«ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΝΑ ΣΠΑΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΜΟ»
Αυτόνομο Στέκι Καβάλας