ΚΑΜΙΑ ΑΝΟΧΗ ΣΤΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΚΡΕΑΤΟΣ

ΚΑΜΙΑ ΑΝΟΧΗ ΣΤΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΚΡΕΑΤΟΣ

Την Τρίτη 21 Μαρτίου 2017, πρόκειται να ξεκινήσει σε σφαγείο στο Κοκκινόχωμα Καβάλας, παραγωγή κρέατος με την μέθοδο «Κόσερ» (Kosher), κατάλληλο και για ανθρώπους εβραϊκής θρησκείας. Το τελευταίο στάθηκε αρκετό ώστε να ξυπνήσει τον αντισημιτισμό σε αρκετούς φιλόζωους και μη, ξεχνώντας τον αρχικό ρόλο ενός σφαγείου και γενικότερα τον ρόλο της βιομηχανίας κρέατος.

Η σφαγή «Κόσερ» (Kosher), επιτρέπει την θανάτωση του ζώου χωρίς αναισθητικό. Παρόμοια και η μέθοδος “Χαλάλ” (Halal), που χρησιμοποιείται από την μουσουλμανική βιομηχανία κρέατος. Η θρησκεία, λοιπόν, αποτελεί για πολλούς μια δικαιολογία στον ‘εκσυχρονισμό’ των σφαγείων, ξεχνώντας, πως για χρόνια οι δολοφόνοι του τροφικού καπιταλισμού, σκότωναν ανηλεώς εκατομμύρια ζώα που υπερκαλύπτουν μέχρι και σήμερα, τις διατροφικές ανάγκες των ανεπτυγμένων χωρών. Οι θρησκευτικές πιστοποιήσεις, διαθέτουν μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα εμπορική πλευρά που δεν πρέπει να αγνοηθεί. Μπορεί ο πυρήνας τους να αποτελείται από καταναλωτές συγκεκριμένων θρησκειών, αλλά είναι βέβαιο πως επεκτείνεται πολύ πιο πέρα από αυτόν.

Εκατομμύρια ζώα που μεγαλώνουν σε φάρμες ανά τον κόσμο θανατώνονται καθημερινά. Σαν μια θυσία στο βωμό της ανθρώπινης κατανάλωσης. Η μη κυβερνητική οργάνωση L214 υποστηρίζει πως ο όρος «ανθρωπιστική σφαγή» απλά δεν υφίσταται. Η βιολογική καλλιέργεια και ιδιαίτερα η κτηνοτροφία κοστίζει περισσότερο και παράγει λιγότερα πλούτη, από την βιομηχανικά παραχθείσα τροφή.

Τώρα, λεπτομέρειες για τον αν το ζώο πριν σφαχθεί, θα πρέπει να βρίσκεται πλήρη ακινητοποίηση, ή να διαβάζεται από ραβίνους, παπάδες ή μουφτήδες, είναι λεπτομέρειες που απλά σε αποπροσανατολίζουν από τον αρχικό ρόλο των μαζικών σφαγών. Το θέμα που τίθεται δεν είναι θρησκευτικό, είναι θέμα αρχών και σεβασμού που πρέπει να τρέφει ο άνθρωπος απέναντι στα ζώα.

Το σφαγείο της Καβάλας που προτίθεται να προχωρήσει στην παραγωγή προϊόντων κρέατος Κόσερ είναι μια επιχείρηση που δραστηριοποιείται χρόνια στην περιοχή. Η εταιρία, ζήτησε προ ημερών από τη Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας να προβεί στους απαραίτητους ελέγχους για να λάβει τη σχετική άδεια. Τα κριτήρια δηλαδή για τα οποία η εταιρία ζητά να δοθεί η πιστοποίηση «Κόσερ» είναι οικονομικά, ευελπιστώντας να προσεγγίσουν και θρησκευτικούς καταναλωτές. Όμοια και οι αρμόδιες αρχές και υπηρεσίες κρίνουν την επιχείρηση ως μελλοντικό πόλο έλξης τουρισμού και αύξηση της τοπικής οικονομίας.

Το Τμήμα Κτηνιατρικής Διεύθυνσης ωστόσο, διατύπωσε έγγραφες αντιρρήσεις σχετικά, σημειώνοντας, μεταξύ άλλων, ότι το σφαγείο δεν διαθέτει ειδική συσκευή πλήρους ακινητοποίησης του προς θανάτωση ζώου, όπως ρητά ορίζει ο Κανονισμός 1099/2009 της ΕΕ. Συγκεκριμένα, «στη θανάτωση ζώων θα πρέπει να λαμβάνουν τα απαιτούμενα μέτρα, προκειμένου να αποτρέπουν τον πόνο και να περιορίζουν την αγωνία και την ταλαιπωρία των ζώων κατά τη σφαγή ή τη θανάτωση». Η διαδικασία αυτή θα πρέπει να επιβλέπεται από έναν κτηνίατρο και από έναν (υπό προϋποθέσεις), υπεύθυνο για την καλή μεταχείριση των ζώων.

Σύμφωνα με την κοινωνιολόγο Κατρίν Ρεμί, «βιομηχανοποιημένη σφαγή σημαίνει ότι έχουμε ξεχάσει τη ζωή. Θεωρούμε πως μπορούμε να συμπεριφερθούμε στα ζώα όπως σε κάθε άλλο αντικείμενο σε μια γραμμή παραγωγής».

Ακόμα και αυτή η αντίρρηση του τμήματος της Κτηνιατρικής δεν είναι αρκετή για εμάς, καθώς δεν αγγίζει ούτε το θέμα της μαζικής σφαγής, ούτε τους ανορθόδοξους τρόπους ανάπτυξης των ζώων μέσα σε αυτά. Οι σφαγές με ή χωρίς αναισθησία, αποτελούν την αντανάκλαση του πολιτισμού που τις καθορίζει. Ο καπιταλισμός της βιομηχανίας κρέατος ξεδιπλώνει τις κανιβαλικές του ορέξεις, εκμηδενίζοντας τον σεβασμό απέναντι στα ζώα, με μόνο γνώμονα την αύξηση του κέρδους. Για αυτό και εμείς, τασσόμαστε απέναντι σε κάθε είδους μαζική σφαγή, ενάντια σε κάθε βεβιασμένη πρακτική ανάπτυξης, που αντιτίθεται στους νόμους της φύσης και καταπατά τα δικαιώματα και την αξιοπρέπεια των ζώων.

Ο όρος “Βιομηχανία” δεν θα έπρεπε να χρησιμοποιείται ποτέ για κάτι ζωντανό.

ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΣΤΕΚΙ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΦΟΛΕΣ