Monthly Archives: March 2012

Κείμενο για τη συναυλία ενάντια στο ρατσισμό στο Αυτοδιαχειριζόμενο Στέκι στο ΤΕΙ Καβάλας 1η Απρίλη

Όταν πριν περίπου 10 χρόνια η ελληνική κοινωνία ζούσε το ελληνικό όνειρο λίγο πριν τους ολυμπιακούς αγώνες και οι ελληνικές επιχειρήσεις έκαναν ανοίγματα στα βαλκάνια κανείς δε φανταζόταν το greek nightmare που θα ακολουθούσε. Κάποιοι τότε φώναζαν πως αυτή η κοινωνία προωθεί τη ρουφιανιά το γλύψιμο και την υποταγή, βλέποντας ένα μέρος της βουτηγμένο στις πελατειακές σχέσεις που έχτισε το διεφθαρμένο πολιτικό σύστημα, συναλλασσόμενο με τους ντόπιους και ευρωπαίους νταβατζήδες, ζώντας μέσα στο lifestyle της καπιταλιστικής ανάπτυξης και ευμάρειας. Μιας ευμάρειας και ανάπτυξης όμως που βασίστηκε πάνω σε ένα πλούτο που τον παρήγαγε το ντόπιο προλεταριάτο μαζί με τους ξένους εργάτες, μετανάστες και πρόσφυγες. Τότε ο ρατσισμός απλά έριχνε τα μεροκάματα…αφού αποτελεί το ιδεολογικό υπόβαθρο πάνω στο οποίο οικοδομούνται κρατικές πολιτικές που στηρίζονται στη σχέση ανισότητας ανάμεσα στους μετανάστες και τους «ντόπιους» πληθυσμούς, έτσι ώστε σε περιόδους ανάπτυξης να διατηρείται χαμηλά το «μισθολογικό κόστος», χρησιμοποιώντας τους μετανάστες σαν φτηνή, χωρίς δικαιώματα εργατική δύναμη προς εκμετάλλευση, ενώ σε περιόδους κρίσης μετατρέπονται σε «πλεονάζοντα πληθυσμό» που, σύμφωνα με την κυρίαρχη ιδεολογία, μας κλέβουν τις δουλειές, απειλούν την ασφάλεια και τη δημόσια υγεία, και γενικώς ευθύνονται για τα κακά της μοίρας μας…κοινώς αποτελούν τον τέλειο αποδιοπομπαίο τράγο για ό,τι μας συμβαίνει. Ενώ τα γκέτο που υπάρχουν στο κέντρο της Αθήνας έχουν συντηρηθεί τόσο από την αδιαφορία της Εξουσίας για το αν κάπιοι ζουν σε άθλιες συνθήκες διαβίωσης, όσο και με σκοπό να πέσουν οι τιμές των ακινήτων για να αγοραστούν σε εξευτελιστικές τιμές πριν τις επερχόμενες μαζικές «σκούπες».

Οι μετανάστες στην Ελλάδα είναι στην ουσία αιχμάλωτοι άνθρωποι, αφού τελικός προορισμός τους κυρίως δεν είναι η ελλάδα αλλά άλλες ευρωπαϊκές χώρες, οι οποίες όμως σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία τους επαναπροωθούν στη χώρα εισόδου δλδ στην Ελλάδα. Είναι αιχμάλωτοι λοιπόν σε ένα καθεστώς παρανομίας το οποίο αποτελεί βασικό υπόστρωμα πάνω στο οποίο στηρίζεται η εκμετάλλευσή τους. Εκμετάλλευση από κάθε λογής αφεντικό σαν φτηνό αναλώσιμο εργατικό δυναμικό, από τις τοπικές μαφίες των ντόπιων και ξένων, από φιλόξενους ιδιοκτήτες που νοικιάζουν διαμερίσματα σε δεκάδες ανθρώπους χρεώνοντας με το άτομο και τη μέρα…οι μετανάστες είναι άνθρωποι που έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με την υποτίμηση από “ευγενείς” ντόπιους και αποκλεισμένοι από μια κοινωνία που στην πλειοψηφία της αδυνατεί να ξεπεράσει το μικροαστισμό της και να αναζητήσει τους εχθρούς της στους εκμεταλλευτές της και όχι στους υπόλοιπους εκμεταλλευόμενους.

Όποιος πιστεύει ότι τα προβλήματά του λύνονται είτε με τα ρατσιστικά πογκρόμ, είτε με το χτίσιμο ενός φράχτη στον Έβρο ή με τα σύγχρονα στρατόπεδα συγκέντρωσης που ετοιμάζονται στην Κοζάνη και αλλού ενάντια σε ανθρώπους με διαφορετικό χρώμα δέρματος, διαφορετικής καταγωγής ή θρησκείας είναι ρατσιστής. Όσο και να προσπαθούν να μας πείσουν ότι “εγώ δεν είμαι ρατσιστής”, οι άνθρωποι που με την παρουσία ή την αδιαφορία τους επέτρεψαν όλα αυτά, είναι κομμάτι του παγόβουνου κάτω από το νερό που τόσο καιρό στήριζε τον εμφανή ρατσισμό και έρχεται σιγά σιγά στην επιφάνεια. Γιατί ρατσιστικές επιθέσεις δεν έχουμε μόνο στην Αθήνα ή σε άλλες μεγάλες πόλεις. Είχαμε και στην Καβάλα πρόσφατα τέτοια δείγματα κοινωνικού κανιβαλισμού, τα οποία όμως δε λαμβάνουν τη δημοσιότητα που τους αρμόζει, μιας και στα μυαλά των μικροαστών η σωματική ακεραιότητα των ξένων δεν αξίζει όσο η δική μας, των ντόπιων (π.χ. ο πρόσφατος ξυλοδαρμός μετανάστη από το Μπαγλαντέζ που καθάριζε μπαμπρίζ στην περιοχή του Βύρωνα)…

Ας μην ξεχνάμε ότι πολλοί από τους ξένους είναι στην ουσία πρόσφυγες, γιατί στις χώρες τους διεξάγονται πόλεμοι και συγκρούσεις στις οποίες εμπλέκονται τόσο ελληνικά όσο και συμμαχικά νατοϊκά στρατεύματα…

Όμως, σήμερα πια, όλο και σαφέστερα γίνεται κατανοητό πως οι μετανάστες χρησιμοποιήθηκαν από την εξουσία ως «κοινωνικό πειραματόζωο για πολιτικές που γενικεύονται πλέον στο ευρύτερο σώμα της κοινωνίας. Σήμερα που η λέξη έλληνας στην Ευρώπη θεωρείται συνώνυμο του τεμπέλη και του διεθφαρμένου, σήμερα που οι έλληνες που μεταναστεύουν στο εξωτερικό για μια καλύτερη τύχη ξαναβιώνουν το ρατσισμό που υπέστησαν οι πρόγονοί τους ως πρώτη γενιά μεταναστών στην Αμερική, τη Γερμανία και την Αυστραλια, ο ρατσισμός δε χτυπάει μόνο την πόρτα των ξένων στην Ελλάδα αλλά και των ντόπιων ευπαθών ομάδων, των ανθρώπων με αναπηρίες και ψυχικά προβλήματα, που πλέον αισθάνονται ξένοι στην ίδια τους τη χώρα λόγω της εγκατάλειψης και της αδιαφορίας των υπολοίπων. Σε τελική ανάλυση η αντιμετώπιση που επεφύλαξαν οι ντόπιες οικονομικές ελίτ στους ξένους εργάτες ήταν προάγγελος για το τι θα συμβεί στην ντόπια εργατική τάξη και τον ντόπιο πληθυσμό ειδικά τώρα που μπήκε στο στόχαστρο του μνημονίου, των ευρωπαϊκών πολιτικών και του ΔΝΤ.

Ο ρατσισμός δε χτυπάει λοιπό μόνο τους ξένους αλλά και το διαφορετικό. Κάποιοι προσπαθούν να μας πείσουν πως το πολυπολιτισμικό μοντέλο απέτυχε. Μόνο που στην πραγματικότητα αυτό που απέτυχε είναι το καπιταλιστικό όνειρο, το οποίο πλέον δεν μπορεί να παρέχει αρκετά ψίχουλα στους εργαζόμενους ώστε να ζουν μια καθωσπρέπει ζωή.

Ο αγώνας κατά του ρατσισμού και του φασισμού σε κάθε επίπεδο είναι πάντα αγώνας υπέρ της ισότητας, της διαφορετικότητας, της χειραφέτησης και της ελευθερίας. Η μοίρα των εκμεταλλευομένων είτε αυτοί είναι ξένοι είτε ντόπιοι είναι λίγο πολύ κοινή.

ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΣΤΕΚΙ ΚΑΒΑΛΑΣ
www.anarxikoikavalas.squat​.gr

Κείμενο για τη συναυλία ενάντια στο ρατσισμό στο Αυτοδιαχειριζόμενο Στέκι στο ΤΕΙ Καβάλας 1η Απρίλη

Η φιλανθρωπία των εξουσιαστών

Η “ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΑ” ΚΑΙ Η “ΑΓΑΘΟΕΡΓΙΑ” ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΑΜΟΥΦΛΑΖ ΤΗΣ ΑΡΧΟΥΣΑΣ ΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΟΛΑΟΥΖΩΝ ΤΗΣ

Τις τελευταίες μέρες και εβδομάδες, όλο και πιο έντονα , ακούμε από τα μέσα μαζικής αποχαύνωσης (Μ.Μ.Ε) να επικαλούνται την αλληλεγγύη που πρέπει να επιδείξουμε μεταξύ μας οι άνθρωποι.
Φορείς της Εξουσίας: δήμοι, εκκλησία, μη κυβερνητικές οργανώσεις (Μ.Κ.Ο),τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί σταθμοί, τραπεζικοί όμιλοι, μεγάλες αλυσίδες τροφίμων και πρέσβειρες καλής θελήσεως, μας προσκαλούν να δηλώσουμε έμπρακτα τη “φιλανθρωπία” μας.
Ποιοι;

Οι υποκριτές και οι φαρισαίοι!

Αυτοί (δήμοι),που ξεπουλούν κάθε ελεύθερο χώρο κλείνοντας βρεφονηπιακούς σταθμούς και γεμίζοντας τον τόπο τραπεζοκαθίσματα.
Αυτοί (εκκλησία) που έχοντας τεράστια ακίνητη και κινητή περιουσία, μοιράζουν κούφιες ελπίδες, τάζοντάς μας τον ουράνιο παράδεισο (Ο έχων δύο χιτώνες, σου δίνει μαντήλι να κλάψεις).
Αυτοί (Μ.Κ.Ο, εφοπ-“ληστές”) που έστησαν φιλανθρωπικά μαγαζάκια για να ξεπλένουν μαύρο χρήμα και να έχουν φοροαπαλλαγές.
Αυτοί (τράπεζες) που απειλούν να κατάσχουν σπίτια φτωχών και άνεργων ανθρώπων.
Αυτοί (σούπερ μάρκετ) που ,βάζοντας τις τιμές στα ύψη, ξεζουμίζουν και κάνουν πλιάτσικο στα εισοδήματα των εργαζομένων και των συνταξιούχων.
Αυτοί (τηλεοπτικοί σταθμοί) που επιτίθενται στις ζωές μας καθημερινά μέσα από τις τηλεοπτικές οθόνες.
Αυτοί λοιπόν οι <> τώρα καλούν πάλι εμάς να δείξουμε το καλό μας πρόσωπο και να γίνουμε καλοθελητές για δικό τους όφελος.

Αρκετά με τα ψέματα.

Η αλληλεγγύη και η αλληλοβοήθεια δεν σχετίζονται με τα ανθρώπινα απορρίμματα που μετέχουν στους εξουσιαστικούς θεσμούς και που οδηγούν την κοινωνία στην εξαθλίωση. Οι αξίες αυτές όταν χρησιμοποιούνται από την αστική τάξη μολύνονται και εκπίπτουν. Με τη φιλανθρωπία επιδιώκουν να μας ρίξουν στάχτη στα μάτια και να μας πείσουν ότι “Όλοι μαζί μπορούμε ”.Προβαίνοντας σε αγαθοεργίες και σε ευεργεσίες οι πλούσιοι προσπαθούν να γεφυρώσουν το χάσμα με την κοινωνία την οποία εκμεταλλεύονται. Όπως το “Όλοι είμαστε Έλληνες” έτσι και το πρόσφατο φιλανθρωπικό σλόγκαν “Όλοι μαζί μπορούμε ” χρησιμοποιείται ως ενοποιητικό στοιχείο μεταξύ των καταπιεστών και των καταπιεσμένων και λειτουργεί ως καμουφλάζ.

Οφείλουμε να καταστήσουμε σαφές ότι για μας η αλληλεγγύη δεν είναι ούτε επάγγελμα, ούτε σλόγκαν, ούτε χόμπι αλλά αποτελεί τρόπο ζωής. Συμπλέει με την αναγνώριση του ανήκω και μετέχω στην ίδια κοινωνία, τον ίδιο τόπο, την ίδια γειτονιά. Δεν βασίζεται σε φθηνούς συναισθηματισμούς και εκφράζει την ανθρώπινη υπερηφάνεια και όχι την υποτέλεια και την επαιτεία.
Η αλληλεγγύη στην πράξη αποτελεί απόδειξη του αγώνα μας για μια ζωή με αξιοπρέπεια και κοινωνική δικαιοσύνη. Για μια κοινωνία ίσων.
Αντίθετα η φιλανθρωπία είναι μια εφεύρεση των πλουσίων και ενυπάρχει σε μια κοινωνία που αποδέχεται και διαιωνίζει την οικονομική ανισότητα, την ευμάρεια και την πενία, την ύπαρξη απαραίτητων και περιττών ανθρώπων.

ΑΝΟΙΧΤΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΑΝΑΡΧΙΚΩΝ ΣΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ

Λ. ΠΑΝΑΓΗ ΤΣΑΛΔΑΡΗ Κ ΑΙΟΛΟΥ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΤΕ ΚΑΘΕ
ΤΕΤΑΡΤΗ ΣΤΙΣ 20:00

Η φιλανθρωπία των εξουσιαστών

Ο εθνικισμός είναι συνταγή υποταγής – είναι ιδεολογία θανάτου, από μαθητική ομάδα Σκαπούλα

Τα εθνικά τα ιδεώδη χάπια της αποχαύχωσης
που τα πλασάρουν οι εμπόροι σε χαύνους καταναλωτές
πατρίδα έννοια συνώνυμη με την απάτη και τη βία
οι νταβατζήδες της μιζέριας μας υμνούν τα όσια της φυλής

Παρελάσεις: Μαζί τους αναδύεται η μπόχα του μιλιταρισμού και του φασισμού. Αναδείχτηκαν από τη χιτλερική νεολαία, μεταφέρθηκαν στην Ελλάδα από το Μεταξά, και στη Κύπρο ήρθαν ως μέρος του εκπαιδευτικού συστήματος που υιοθετήθηκε μετά την ανεξαρτησία, που βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό πάνω στο ελληνικό. Οι παρελάσεις επιβάλλουν την ομοιομορφία, διαχωρίζουν τους μαθητές σε καλούς-κακούς και μέτριους (η θέση του σημαιοφόρου είναι ιδιαίτερο καμάρι για κάποιους) και λειτουργούν ως προθάλαμος για τη στρατιωτική πειθαρχία. Είναι ένας τρόπος να φανατίσουν τους μαθητές με το πατριωτικό ιδεώδες. Είναι η προβολή μιας υποταγμένης μάζας, που χαιρετά τη πολιτική εξουσία και που αναγνωρίζει τη θέση της ως υπήκοος των κυρίαρχων…

Όταν ο εθνικισμός και ο μιλιταρισμός βγαίνουν για παρέλαση, δε μπαίνουμε στη γραμμή!

Όπως και κάθε χρόνο, εμείς οι μαθητές καλούμαστε να παρελάσουμε και να συμμετέχουμε ενεργά στις (σχολικές και μη) εθνικές φιέστες για την 25η μαρτίου και την 1η απριλίου. Η «εθνική ταυτότητα» που βλέπουμε στη Κύπρο είναι σχετικά πρόσφατο δημιούργημα, από την αγγλοκρατία ουσιαστικά, (εκεί στα τέλη του 19ου αιώνα) που διαχώρισε τους ανθρώπους σε έλληνες και τούρκους για να εξυπηρετήσει τα συμφέροντά της. Την πράξη αυτή αγκάλιασαν τα ντόπια αφεντικά και η εκκλησία αφού βρήκαν τρόπο να προασπίσουν τα οικονομικά τους συμφέροντα. Πως; Η προσήλωση στο «εθνικό όραμα» των δύο κοινοτήτων έβαλε φρένο στις δικοινοτικές απεργίες και τους αγώνες των δεκαετιών ’30 και ’40, αφού πλέον ο εχθρός αναγνωριζόταν όχι στη μούρη του αφεντικού, αλλά στο πρόσωπο κάποιου άλλου εργαζόμενου.

Σχολεία – κλουβιά & κλούβια ιδανικά…
Από τις πρώτες κιόλας τάξεις του δημοτικού τρώμε στη μάπα το εθνικό ιδεολόγημα. Μαθήματα ιστορίας σε γαλανόλευκο φόντο, παρελάσεις, εθνικές γιορτές και επέτειοι και σημαίες συνθέτουν σημαντικό κομμάτι της σχολικής πλύσης εγκεφάλου. Μας μαθαίνουν ότι είμαστε έλληνες, ότι είμαστε κομμάτι αυτής της «ένδοξης ιστορίας», είτε το θέλουμε είτε όχι. Γιατί; Επειδή θέλουν μαθητές που θα μεγαλώσουν και θα γίνουν καλοί υπήκοοι του συστήματος, πατριώτες, νομοταγείς και υποταγμένοι. Γιατί στην τελική αυτό ήταν ο σκοπός από την αρχή. Τα εθνικά ιδεώδη θέλουν να μας πείσουν πως οι καταπιεσμένοι και οι καταπιεστές ανήκουν στο ίδιο σώμα, ουσιαστικά να κρύψουν τις ανισότητες αυτής της κοινωνίας πίσω από το μανδύα του έθνους.

Συχνά πυκνά ακούμε διάφορα καλέσματα από τον πρόεδρο της δημοκρατίας, τον υπουργό παιδείας και διάφορα αφεντικά για ενότητα με βάση τα εθνικά κριτήρια, είτε για την οικονομία, είτε για το κυπριακό και ούτω καθεξής. Η εθνική ενότητα μας φέρνει αναγούλα! Γιατί το εθνικό συμφέρον είναι το συμφέρον των αφεντικών, όλων εκείνων που μας ταΐζουν τα εθνικά παραμύθια με το φτυάρι, και εμείς δεν έχουμε κανένα κοινό συμφέρον με όσους μας κλέβουν τη ζωή και μας επιβάλλουν τους καταναγκασμούς του σχολείου, του στρατού και της δουλειάς. Ο πατριωτισμός βρωμάει υποδούλωση, αφού έτσι ο καταπιεστής γίνεται αδερφός σου, μέσα στα πλαίσια της φαντασιακής κοινότητας του έθνους.

Ας το θέσουμε πιο απλά. Παλαιότερα, τα αφεντικά βασίζονταν στη χρήση της βίας από την αστυνομία και το στρατό για να διατηρήσουν τη κυριαρχία τους, όμως σήμερα αυτή τη δουλειά έχει αναλάβει η σχολική μηχανή, που στα γρανάζια της ισοπεδώνει οτιδήποτε διαφορετικό και ξερνάει εθνική ομοψυχία και ομοιογένεια. Τι καλύτερος τρόπος άλλωστε για να υποδουλώσουν τη κοινωνία από το να της δώσουν έναν «βάρβαρο» εχθρό, όποια χαρακτηριστικά του προσδίδονται κατά καιρούς, και να τονίζουν την ανάγκη συσπείρωσης απέναντι σε μια εξωτερική απειλή; Έτσι άλλωστε δικαιολογείται και η ύπαρξη τους, ως και καλά προστάτες μας από τους βαρβάρους.

Τα σχολεία παίζουν σημαντικό ρόλο στην αναπαραγωγή του εθνικισμού, και συχνά συμβάλουν η οικογένεια και η εκκλησία. Ουσιαστικά διαμορφώνουν τη νεολαία με συγκεκριμένα πρότυπα. Μας βαφτίζουν με τη βία και μας φορτώνουν τη θρησκεία τους, μας βάζουν να απαγγέλουμε τα αιμοδιψή τους ποιήματα και να κουβαλάμε τις σημαίες τους, μας βάζουν να παρελάσουμε και πάει λέγοντας. Και στις δύο πλευρές του νησιού μας λένε παρόμοια πράματα, ότι, ανάλογα, οι τάδε έσφαζαν και βίαζαν επομένως όσα έκαναν «οι δικοί μας» ήταν δικαιολογημένα. Σκατά! Οι πράξεις του εθνικού μίσους είναι κανιβαλισμός, πάντα σύμφωνα με τα συμφέροντα των αφεντικών, από την αγγλοκρατία μέχρι σήμερα.

Μια πατρίδα που σε καίει πως μπορείς να σεβαστείς;
Το σκηνικό αλλάζει. Οικονομική κρίση, απολύσεις, ανεργία, ακόμα και στη Κύπρο σιγά σιγά γίνονται μέρος της καθημερινότητας μας. Οι εκκλήσεις για εθνική ενότητα παίρνουν άλλη διάσταση, αφού αποτελούν μέρος της επίθεσης στην αξιοπρέπεια μας. Εκείνοι που μας καλούν να σφίξουμε λίγο το ζωνάρι (λίγο μωρέ, όχι πολύ… προς το παρόν) στο όνομα του εθνικού καλού είναι αυτοί που χωρίς δεύτερη σκέψη θα σπρώξουν μεγάλα κομμάτια της κοινωνίας στην εξαθλίωση, είναι αυτοί που μας εκμεταλλεύονται και μας καταπιέζουν καθημερινά. Νομίζουν θα τη βγάλουν καθαρή… στο χέρι μας είναι να τους διαψεύσουμε.

Και γι’ αυτό είμαστε προδότες!
Γιατί ξέρουμε πως τους εθνικούς διαχωρισμούς τους επιβάλει η πολιτική, οικονομική και θρησκευτική εξουσία. Γιατί ξέρουμε πως στην πραγματικότητα δεν έχουμε τίποτα να χωρίσουμε με τους τ/κ μαθητές. Γιατί ξέρουμε πως οι διαχωρισμοί που χαράσσουν τα σύνορα και το εθνικό μίσος είναι πλαστοί και το μόνο που κάνουν είναι να καλύπτουν την άνιση, ιεραρχική δόμηση αυτού του κόσμου. Τα εθνικά ιδεώδη προσπαθούν να κρύψουν αυτό που αναδύεται όλο και πιο ξεκάθαρα: ο εχθρός παντού και πάντα είναι ίδιος: το κράτος, το κεφάλαιο και κάθε εξουσία. Γιατί αναγνωρίζουμε τους ρόλους μας ως εργάτες του αύριο, όπου ξημερώνει ένα μέλλον δίχως προσδοκίες, μας πλαθουνε ως αναλώσιμο και χειραγωγήσιμο εργατικό δυναμικό, πνιγμένο στη υποτέλεια και καταδικασμένο να κρατήσει αυτή τη καπιταλιστική πυραμίδα της καταπίεσης ζωντανή. Γιατί απαρνιόμαστε πολεμικά την επιβολή της “εθνικής συναίνεσης” και τασσόμαστε συνειδητά στο στρατόπεδο των κολασμένων- χαράζοντας προοπτικές και μονοπάτια έμπρακτης ταξικής αντίστασης. Δε θα γίνουμε τροφή για τα θηρία! Γι’ αυτό λοιπόν αρνούμαστε κάθε εθνικό παραμύθι και κάθε εθνικιστικό φρόνημα.

Εμείς προτείνουμε τη δημιουργία μιας αυτοοργανωμένης μαθητικής κοινότητας αγώνα, που θα οργανώνεται και θα δρα πέρα από εθνικούς διαχωρισμούς και περιχαρακώσεις. Που θα πολεμά στη πράξη την υποταγή που επιβάλει η εθνική ενότητα, που απέναντι στη κανονικότητα του εθνικισμού θα αντιτάξει την αξιοπρέπεια και την αντίσταση…

Sidet buyuleyijidir sidet umutur
Umut suz ve sesiz bir
Sesiz bir dunada

Η βίαιη αντίσταση είναι η μόνη ελπίδα
σε μια χώρα δίχως ελπίδα και φωνή

Κάθε πατρίδα είναι φυλακή

Σαμποτάζ στις παρελάσεις και κάθε εθνική γιορτή

Μαθητική Ομάδα Σκαπούλα

Όσοι επιθυμούν να επικοινωνήσουν μαζί μας, υπάρχει η ηλεκτρονική διεύθυνση skapoula.espivblogs.net και το μαιλ skapoula@espiv.net. Μπορείτε επίσης να μας βρείτε στο αυτοοργανωμένο μαθητικό καφενείο που θα ανοίγει κάθε Παρασκευή, ξεκινώντας από τον απρίλη, στο χώρο της κατάληψης της νεκρής ζώνης Λήδρας.

Ο εθνικισμός είναι συνταγή υποταγής – είναι ιδεολογία θανάτου, από μαθητική ομάδα Σκαπούλα

Κείμενο που μοιράστηκε στη Βέροια για τα γεγονότα της 25ης Μαρτίου

Στις 25 Μαρτίου το καθεστώς εκτάκτου ανάγκης που επέβαλλαν στο πλήθος των καταπιεσμένων – Τράπεζες, Κράτος, Πολιτική ελίτ, ΜΜΕ και τα υπόλοιπα σκουλήκια της κυριαρχίας – έδειξε τα δόντια του. Με στρατηγικό στόχο να κατασταλεί και να τρομοκρατηθεί κάθε πηγή αντίστασης στο καθεστώς, το υπουργείο προστασίας των αφεντικών οργάνωσε με ακρίβεια την επιβολή στρατιωτικού νόμου για μία μέρα σε ολόκληρο το ελλαδικό χώρο. Απαγόρευση κυκλοφορίας γύρω από τους χώρους των φασιστικών παρελάσεων, ζώνες ελεγχόμενης κυκλοφορίας, ελεύθεροι σκοπευτές, απαγόρευση των συναθροίσεων διαδηλωτών, προσαγωγές και συλλήψεις, προπαγάνδα από τα μ.μ.ε συνέθεσαν το σκηνικό της δικτατορίας τους.

Όμως για άλλη μια φορά λογάριασαν χωρίς να πάρουν υπόψη τους ότι οι αξίες και τα όνειρα των εξεγερμένων, για ζωή, ελευθερία, ισότητα, άμεση δημοκρατία, δεν μπορούν να πειθαρχήσουν στα προσωρινά στρατιωτικά τους διατάγματα, να καλουπωθούν στα όρια, που θέτει η υπερεθνική μηχανή της καπιταλιστικής και κρατικής κυριαρχίας.

Μέσα σε αυτήν την κατάσταση το πρωί της 25ης Μαρτίου συγκεντρωθήκαμε στο κέντρο της Βέροιας σύντροφοι και αλληλέγγυοι για να αντισταθούμε στην προσπάθεια επιβολής ενός απολυταρχικού, δικτατορικού καθεστώτος, να αμαυρώσουμε την εικόνα μιας, από άκρη σ’ άκρη αστυνομοκρατούμενης και στρατοκρατούμενης πόλης και να αποτρέψουμε την πιθανή παρουσία οργανωμένων εισαγόμενων φασιστών και νεοναζιστών οι οποίοι τον ίδιο καιρό, έναν χρόνο πριν, στην ίδια επέτειο έδρασαν ανενόχλητοι δίπλα από την εξέδρα των επισήμων ενώ το κράτος επιδιδόταν σε απαγωγές πολιτών με τις αστυνομικές δυνάμεις να περιμένουν τους «υπόπτους» κάτω από τα σπίτια τους. Την ίδια τακτική ακολούθησαν και φέτος αλλά εις μάτην.

Οι περίπου 30 συγκεντρωμένοι περικυκλωθήκαμε ξαφνικά από διπλάσιες στον αριθμό αστυνομικές δυνάμεις (συγκεκριμένα συστρατεύθηκαν όλες οι δυνάμεις του νομού Ημαθίας γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο) όλων των ειδών και εξοπλισμών (μέχρι και ασφαλίτη με ξύλινο ρόπαλο είδαμε), για να μας αναγγείλουν την αναίτια προσαγωγή μας. Όταν αρνηθήκαμε να ακολουθήσουμε και απαιτήσαμε την παρουσία δικηγόρου άρχισαν να μας σπρώχνουν. Με λεωφορείο μας μετέφεραν στο τμήμα όπου μας πήραν τα στοιχεία και μας άφησαν να περιμένουμε αρκετές ώρες στον μπλοκαρισμένο από αστυνομικές δυνάμεις διάδρομο του τμήματος χωρίς να μας εξηγήσουν το λόγο της συνέχισης της κράτησής μας παρά τις επίμονες ερωτήσεις μας.

Μετά το τέλος της παρέλασης συγκροτήθηκε αυθόρμητα πορεία η οποία έφτασε στο τμήμα σε ένδειξη αλληλεγγύης. Μετά από αρκετές ώρες περάσαμε από προανάκριση όπου εκεί πληροφορηθήκαμε την σύλληψη μας με την κατηγορία της αντίστασης. Συγκεκριμένα γίνανε 32 προσαγωγές, 27 από τις οποίες μετατράπηκαν σε συλλήψεις (ο ένας συλληφθείς ήταν ανήλικος και αφέθηκε). Πέρα από την κατηγορία της αντίστασης η οποία απαγγέλθηκε σε όλους, ένας αντιμετωπίζει κατηγορία για εξύβριση, ένας για απειλή και ένας για οπλοκατοχή. Την ίδια ώρα αστυνομικοί και άντρες της αντιτρομοκρατικής με την παρουσία εισαγγελέα και ενός από τους συλληφθέντες συντρόφους εισέβαλαν στο αυτόνομο στέκι Μπαρούτι παραβιάζοντας την πόρτα χωρίς να βρεθεί οποιοδήποτε ενοχοποιητικό στοιχείο.

Μετά την προανάκριση αργά το απόγευμα οδηγηθήκαμε στα κρατητήρια του τμήματος μέσα από τα οποία δεν σταματήσαμε ούτε στιγμή να φωνάζουμε συνθήματα (μας εμψύχωναν και σύντροφοι από άλλες πόλεις οι οποίοι κατέφθασαν εκείνη την ώρα έξω από το τμήμα) και να ενοχλούμε τους φρουρούς μας. Αργά το βράδυ μας μετέφεραν τελικά με χειροπέδες στο κτήριο της εισαγγελίας, έξω από το οποίο είχε συγκεντρωθεί αρκετός αλληλέγγυος κόσμος και φώναζε συνθήματα απέναντι από παραταγμένη διμοιρία. Η δίκη μας ορίστηκε για τις 29 Μαϊου. Αφού αφεθήκαμε και οι 26, ενωθήκαμε με τον κόσμο και ακολούθησε πορεία στο κέντρο της πόλης.

Ο στρατιωτικός νόμος και το υπερθέαμα που στήσανε στην Βέροια και σε ολόκληρη τη χώρα, δεν φόβισε κανέναν αλλά αντίθετα εξόργισε και συσπείρωσε τον κόσμο. Τέτοιες προσπάθειες εκφοβισμού δεν μας λυγίζουν αλλά μας πεισμώνουν. Η αντίσταση στον πόλεμο που μας έχουν κηρύξει τράπεζες, κράτος μμε και οι γλύφτες τους είναι η επιλογή ανθρώπων, που πραγματώνουν στο δρόμο, στους χώρους εργασίας, του πολιτισμού, και της μάθησης, το υπέρτατο όνειρο της ελευθερίας.

Δηλώνουμε ότι αυτή την επιλογή μας θα την υπερασπιστούμε μέχρι την τελευταία αναπνοή μας. Κάθε ανθρωποφύλακας, κάθε αφεντικό, κάθε παρακρατικός και ρουφιάνος είναι απλά ένα εμπόδιο, που η επαναστατική μας οργή θα περάσει από πάνω του.

Διαρκής αγώνας για ζωή, ελευθερία, ισότητα και άμεση δημοκρατία.

Η αλληλεγγύη είναι το όπλο μας.

Συλληφθέντες/σες της 25ης Μαρτίου

Αλληλέγγυοι/ες

Κείμενο που μοιράστηκε στη Βέροια για τα γεγονότα της 25ης Μαρτίου

ΚΥΚΛΟΣ ΑΥΤΟΜΟΡΦΩΣΗΣ: ΦΑΣΙΣΜΟΣ:ΠΑΡΕΛΘΟΝ, ΠΑΡΟΝ & ΜΕΛΛΟΝ(;)

Μηνιαίος κύκλος αυτομόρφωσης Φασισμός: Παρελθόν, Παρόν και Μέλλον(;). Τις επόμενες 30 μέρες κάθε Πέμπτη στις 21:00 εξετάζουμε, προβληματιζόμαστε και συζητάμε για το Φασισμό στο παρελθόν και το παρόν, για να δούμε πώς θα τον κάνουμε να μην έχει μέλλον. Ο φασισμός ως ιδεολογία δεν είναι απλά κάποια ακροδεξιά στοιχεία, που κάποιοι θεωρούν γραφικά. Την περίοδο της οικονομικής κρίσης είναι παντού γύρω μας, δεν είναι τελικά μια ιδεολογία, αλλά πηγάζει από κοινωνικές σχέσεις. Ηταν και είναι πάντοτε εχθρός των κοινωνικών κινημάτων και της εργατικής τάξης. Ο αγώνας κατά του φασισμού είναι πάντοτε αγώνας υπέρ της ελευθερίας!

ΚΥΚΛΟΣ ΑΥΤΟΜΟΡΦΩΣΗΣ: ΦΑΣΙΣΜΟΣ:ΠΑΡΕΛΘΟΝ, ΠΑΡΟΝ & ΜΕΛΛΟΝ(;)

20 Οκτώβρη 2011, Πάτρα.48ωρη γενική απεργία 19/20 Οκτώβρη. Μία ώρα πριν την προγραμματισμένη πορεία, 50 περίπου σύντροφοι απαλλοτρίωσαν μεγάλη ποσότητα τροφίμων από μεγάλο σουπερμάρκετ. Τα τρόφιμα μοιράστηκαν σε λαϊκή αγορά που βρισκόταν λίγα μέτρα μακριά. Η ανταπόκριση του κόσμου στην αρχή ήταν σαστισμένη, μετά μόνο θετικά σχόλια ακούγονταν. Πετάχτηκαν επίσης τρικάκια και το ακόλουθο κείμενο:

Φίλε, φίλη, μας κλέβουν. Χρόνια τώρα, δεκάδες, εκατοντάδες χρόνια τώρα. Μας πήρανε τη γη, το νερό, τους κόπους μας, την κουλτούρα μας, τη ζωή μας. Και μας είπανε (και συνεχίζουν να μας λένε) ότι έτσι είναι το φυσιολογικό, ότι αυτός είναι ο μόνος τρόπος που μπορούμε να ζούμε. Δηλαδή με κράτος και καπιταλισμό. Με εμπορεύματα, με άγχος, με κατανάλωση. Με το να δουλεύουμε και να κερδίζουν τα αφεντικά (ντόπια και ξένα) από τον ιδρώτα μας. Με το να μας πετάνε ψίχουλα και να λέμε και ευχαριστώ. Και παλέψαμε και χάσαμε, ξανά και ξανά. Ε λοιπόν κάποιοι από εμάς βαρεθήκαμε. Ο χρόνος μας είναι ο χρόνος των ρολογιών της παραγωγής. Και οι ανάγκες μας γίνανε εμπορεύματα, κέρδος, χρήμα. Τι έχεις, τι αποκτάς, τι είναι δικό σου, ψεύτικα πάντα. Μόνο που τώρα, μέσα στην περίφημη κρίση, ό,τι φαινόταν ακλόνητο κλονίζεται και ό,τι φαινόταν ικανοποιητικό, (μια ήσυχη ζωή, μια δουλειά) πάει περίπατο. Γιατί πολύ απλά αυτά όλα ήταν ψευδαισθήσεις. Πολύ απλά γιατί το σύστημα αυτό δεν κερδίζει αρκετά, οπότε ότι φαινομενικά “μας έδωσε” το παίρνει πίσω. Ο καπιταλισμός θέλει συνεχώς όλο και περισσότερα, όλα αυτά που εμείς οι ίδιοι κάθε μέρα παράγουμε, υλικά ή άυλα. Μας θέλει υποταγμένους και σκυφτούς, να χάψουμε κάθε παπάτζα για εθνική σωτηρία, για έξοδο από την κρίση. Μας ζητάνε να καταλάβουμε κιόλας την ανάγκη όλων αυτών των μέτρων.

Πόσο καλά είναι για μας. Όμως η κρίση είναι μπίζνα. Μια μεγάλη μπίζνα που ουσιαστικά σημαίνει ότι όλα πλέον ανήκουν στο κεφάλαιο. Μετριούνται με χρήμα, με κέρδος, πάντα βέβαια για αυτούς που ορίζουν τον τρόπο που παράγουμε, το τι παράγουμε, το τι τρώμε, το τι πίνουμε, το πώς τελικά ζούμε. Πληρώνουμε για την τροφή μας, την υγεία μας, τη διασκέδασή μας. Αφού λοιπόν έχουν πάρει τη γη, μπορούν να βάλουν και τιμή στο ρύζι (όπως σε κάποιες χώρες που οι άνθρωποι δεν έχουν ούτε αυτό να αγοράσουν), αφού έχουν πάρει το νερό, μπορούν να το κοστολογούν.

Γύρω μας, μεγάλο κομμάτι του κόσμου ζει στην ανέχεια, τη φτώχεια, την ανεργία, τη βαρβαρότητα. Και εμείς από αυτόν τον κόσμο είμαστε. Είμαστε νέοι-ες. Ξένοι-ες. Ντόπιοι-ες. Φοιτητές-τριες. Άνεργοι-ες. Συνταξιούχοι-ες. Εργάτες-τριες. Είμαστε από αυτούς που ζουν την καταπίεση σε κάθε πεδίο της ζωής μας. Και έχουμε κάθε διάθεση να τα πάρουμε όλα πίσω. Όχι επειδή γουστάρουμε την κατανάλωση. Και όχι επειδή γουστάρουμε το χρήμα και το εμπόρευμα σαν αξία στη ζωή μας. Αλλά γιατί ήρθε η ώρα να ξυπνήσουμε. Να κοιτάξουμε γύρω μας, να πράξουμε. Και επιτέλους να μιλήσουμε εμείς και όχι οι αφέντες μας. Να ορίσουμε τις ανάγκες μας. Με ισότητα, με αλληλεγγύη, παντού. Με καθημερινούς, μαχητικούς αγώνες, παντού. Στις πλατείες, τις γειτονιές, τα σωματεία, τους χώρους εργασίας, τα σχολεία, τα πανεπιστήμια, όπου υπάρχουμε καθημερινά. Και το ξαναλέμε, να τα πάρουμε όλα πίσω, μια και καλή. Ήρθε η ώρα να υπερασπιστούμε ο ένας τον άλλον. Τέρμα το βόλεμα, και η ανακωχή. Τέρμα ο ατομισμός, η ιδιοκτησία, η αποξένωση.

Δεν είμαστε Ρομπέν των Δασών, κάποιοι που λύσανε τα προβλήματά τους και κάνουν επανάσταση. Αυτά θα τα πουν τα παπαγαλάκια των ΜΜΕ για μας. Δεν κάναμε τη σημερινή ενέργεια γιατί είμαστε σωτήρες, άλλωστε δεν επιθυμούμε να είμαστε σωτήρες κανενός. Είμαστε από αυτόν τον κόσμο, που αντιλαμβάνεται όμως την προοπτική της ζωής του μόνο μέσα από τον αγώνα. Κάποιοι που ζούμε δίπλα σας, κάποιοι που θελήσαμε σήμερα να δείξουμε έναν από τους τρόπους να σπάσουμε τη μιζέρια, να ξαναπάρουμε στα χέρια το χρόνο και τις ζωές μας. Και αυτά τα βλέπουμε σαν κινήσεις εδώ, στο σήμερα, με το μυαλό και την καρδιά μας πάντα στραμμένα σε ένα κόσμο ισότητας, αλληλεγγύης, αλληλοβοήθειας. Σε ένα κόσμο ατομικής και συλλογικής ελευθερίας.

(Υπογραφή αλφάδι – αστέρι)