Γενάρης 1996: δυο βραχονησίδες, χώρος βοσκής για λίγες κατσίκες, θα αποτελέσουν το σκηνικό όπου κάθε λογής πολιτικοί, δημοσιογράφοι, στρατόκαυλοι, επιχειρηματίες και βιομηχανίες όπλων θα ξεδιπλώσουν τα ταλέντα τους, προσφέροντας θέαμα για τον κοσμάκη και εξασφαλίζοντας “άρτο” για τους εαυτούς τους.
Η Τουρκία εκείνη την περίοδο βίωνε βαθιά οικονομική και πολιτική κρίση. Στο πολιτικό επίπεδο, η κυβέρνηση συνεργασίας παρέπαιε και η τότε πρωθυπουργός Τσιλέρ είχε ανάγκη να δείξει πυγμή μέσω της εξωτερικής πολιτικής. Παράλληλα, η οικονομία της χώρας κόντευε να καταρρεύσει.
Στην Ελλάδα από την άλλη πλευρά έρχεται ο “εκσυγχρονιστής” Σημίτης, που στην πολιτική του ατζέντα είχε ως στόχο μια σειρά αντιεργατικών μέτρων (βλ. ασφαλιστικό, ευέλικτη εργασία, πριμοδότηση εργοδοτών), ιδιωτικοποιήσεις, οικονομική λιτότητα, με απώτερο “εθνικό” στόχο την είσοδο στην ΟΝΕ-ευρώ και την Ολυμπιάδα της χρεοκοπίας. Αλλά το “εκσυγχρονιστικό” πρόγραμμα δεν περιελάμβανε μόνο αυτά, αλλά και μια νέου τύπου αποικιοκρατική αντίληψη. Και κάπως έτσι φτάνουμε στο δήθεν ξαφνικό “θερμό επεισόδιο” των Ιμίων. Ήδη από το 1995 το ελληνικό κράτος είχε ανακοινώσει πρόγραμμα εποικισμού των βραχονησίδων για καθαρά οικονομικούς λόγους. Για να γίνουμε πιο κατανοητοί, κατοικημένες βραχονησίδες με τη σημαία να κυματίζει έχουν χωρικά ύδατα και υφαλοκρηπίδα. Με δυο λόγια, επεκτείνοντας τα χωρικά ύδατα που έχει υπό την κυριαρχία της μια χώρα, δημιουργείται ένα πρόσφορο πεδίο εκμετάλλευσης για ντόπιους και ξένους επιχειρηματίες (βλ. ΑΟΖ).
Και ας μη γελιόμαστε… Ελλάδα και Τουρκία είναι σύμμαχοι στο ΝΑΤΟ (π.χ. συμμετοχή στις στρατιωτικές επεμβάσεις στο Ιράκ και Αφγανιστάν) και αλληλοβοηθούνται στην αντιμετώπιση των “εσωτερικών εχθρών” τους (δύο ενδεικτικές περιπτώσεις είναι η παράδοση του Κούρδου ηγέτη του PKK, Αμπντουλάχ Οτσαλάν και η απαγωγή και παράδοση του Τούρκου πολιτικού πρόσφυγα Μπουλούτ Γιαϊλά).
Άρα, διόλου τυχαία, φτάνουμε στην κρίση των Ιμίων του 1996, με απολογισμό Έλληνες και Τούρκους νεκρούς στρατιώτες. Όμως για την πολιτική και οικονομική εξουσία αυτό ήταν η αφορμή για να ξεκινήσει το μεγάλο φαγοπότι των εξοπλισμών. Η εθνικιστική υστερία που καλλιεργήθηκε με τη βοήθεια των πληρωμένων δημοσιογραφικών υπαλληλίσκων δικαιολόγησε τα κολοσσιαία ποσά που δαπανήθηκαν για εξοπλισμούς και μισθούς στρατιωτικών. Σε τελευταία ανάλυση, μόνοι κερδισμένοι είναι οι κάθε λογής μιζαδόροι των εξοπλισμών και οι στρατιωτικοί, ενώ οι χρήσιμοι ηλίθιοι τρώνε μόνο έθνος και φυλή.
Ένα τέτοιο σύστημα, κυρίως εν μέσω κρίσης, χρησιμοποιεί και αξιοποιεί τα φασιστικά τσιράκια του για να διατηρηθεί στην εξουσία. Στα πλαίσια αυτά, το φασιστικό παρακράτος είναι το μόνο που εκμεταλλεύεται την κρίση των Ιμίων στήνοντας γιορτές μίσους. Στον ελλαδικό χώρο πραγματοποιούνται δύο πανελλαδικά καλέσματα φασιστών με αφορμή τα Ίμια. Το ένα είναι της Χρυσής Αυγής (ΧΑ) στην Αθήνα και το άλλο της Πατριωτικής Κίνησης Πολιτών Καβάλας (ΠΚ) στην Καβάλα (τα τελευταία 3 χρόνια το θυμήθηκαν).
Οι ομοιότητες μεταξύ ΧΑ και ΠΚ όμως δε σταματούν εδώ. Ας δούμε εντέλει πόσο “διαφορετικοί” είναι. Και οι δυο έχουν το ίδιο μιλιταριστικό στήσιμο σε συγκεντρώσεις και πορείες, με ομοιόμορφη ενδυμασία με τα διακριτικά τους (μαίανδρο οι μεν, περικεφαλαία οι δε) και αυτοεπιβεβαιώνονται επιδεικνύοντας τα όπλα τους. ΧΑ και ΠΚ έχουν αυστηρά ιεραρχική οργάνωση (ΧΑ – Γενικός Γραμματέας, ΠΚ – Πρόεδρος, αντιπρόεδρος) και πραγματοποιούν με τάγματα εφόδου πογκρόμ σε μετανάστες και σε ό,τι θεωρουν “διαφορετικό” (αριστερούς, αναρχικούς, ομοφυλόφιλους, τσιγγάνους). Να θυμίσουμε εδώ ότι ο ξυλοδαρμός γκραφιτά πριν 3 χρόνια στον Αγ. Σύλα από μέλη της ΠΚ και σε απόλυτη συνεργασία με την αστυνομία θα μπορούσε να έχει προκαλέσει έναν νεκρό “Παύλο Φύσσα” στην πόλη της Καβάλας. Μία ακόμη συνήθης πρακτική και των δύο είναι οι επιθέσεις σε αυτο-οργανωμένα στέκια και καταλήψεις και τα συσσίτια μίσους/διανομή τροφίμων μόνο για Έλληνες. Και η ΧΑ και η ΠΚ εκφράζουν έντονα τον αντιμουσουλμανισμό τους (αντίδραση ΧΑ στο μουσουλμανικό τέμενος – σφάξιμο γουρουνιού, αντίδραση στο Μεντρεσέ από ΠΚ). Πραγματοποιούν μνημόσυνα για τους δύο νεκρούς φασίστες της ΧΑ και αλληλοστηρίζονται στις εκδηλώσεις τους (π.χ. ΧΑτες σε Ίμια Καβάλας). Οι μεν “αντισυστημικοί”, οι δε “υπερκομματικοί”, έχουν αγαστή συνεργασία με τους μπάτσους καθώς και με τα ΜΜΕ (ΧΑ με Πρώτο Θέμα και Ζούγκλα – ΠΚ με Center, Νεάπολις και Studio 7). Αρέσκονται να χρησιμοποιούν εθνικιστικά σύμβολα και ως γνήσιοι απόγονοι του Βουκεφάλα παραποιούν συστηματικά την ιστορία. Η νεοεμφανιζόμενη Γενιά της Ταυτότητας (που ασχολείται με την “προστασία των κορασίδων και της οικογένειας”), παρακλάδι της ΠΚ, συνειρμικά παραπέμπει στον προσηλυτισμό και την κατήχηση σε μικρά παιδιά από τη ΧΑ. Και να μην ξεχνάμε ότι και οι δύο έχουν “Μέτωπα Νεολαίας”. Και τέλος, επειδή δε ζούμε σε μητρόπολη, αλλά στην Καβάλα, όλοι γνωρίζουμε πως τις “πολιτικές τους διαφορές”, που μόνο αυτοί βλέπουν, τις “λύνουν” πίνοντας καφέ σε κοινά παρεάκια.
Οι μάσκες λοιπόν έπεσαν. Ο φασισμός έχει ένα πρόσωπο και πρέπει, όπως και να αυτοαποκαλείται, να αντιμετωπίζεται με τον ίδιο τρόπο: ανοιχτά και μαχητικά.
Γι’ αυτό καλούμε όσους είναι αντιφασίστες/αντιφασίστριες να πάρουν θέση και να συμμετάσχουν στην αντιφασιστική συγκέντρωση στο πάρκο Φαλήρου στις 26/01/2014 στις 11:30πμ.
ΟΣΟ ΣΟΥ ΚΛΕΒΟΥΝ ΤΗ ΖΩΗ ΤOΣΟ ΣΕ ΤΑΪΖΟΥΝ ΜΕ ΕΘΝΟΣ ΚΑΙ ΦΥΛΗ
Αυτόνομο Στέκι Καβάλας / Κατάληψη Βύρωνος 3 / Αντιφασίστριες-Αντιφασίστες
https://anarxikoikavalas.squat.gr/?p=2104